Returns and exchange

We want to make sure that you are completely verified with your purchases on this Site. If, for any reason, you are not satisfied with your order, you may return any UNUSED/ FLAWED product within fourteen (14) days from the date of delivery. Before sending any products back to us, please make sure that the following conditions have been correctly satisfied. 

  • The product should be return with the original packaging.
  • In case of a partial return, you might describe the items and quantities you are returning.
  • Invoice number and date
  • Bank details where you would like to receive the return transfer. 
  • You might send the box with a courier to the following address: Rita Rita ℅ Studiolabo, via Palermo 1, 20121 Milano, Italia.

Shop.ritarita.it  will return the amount paid for the purchase and the shipping expenses (without the expense of the product’s return) as soon as possible. However the process can take 30 days from the day that the seller is notify about the return and after checking that all the requirements listed above are correct. Returns that do not meet our policy will not be accepted and will be sent back to the customer.

Claims

Claims regarding damaged products or any courier malfunction may be sent to hello@ritarita.it 

 


 

Vogliamo assicurarci che l’utente sia completamente soddisfatto degli acquisti tramite lo shop online. Se, per qualsiasi ragione, non sei soddisfatto del tuo ordine, puoi restituire qualsiasi prodotto non utilizzato / danneggiato / regolarmermente etichettato entro quattordici (14) giorni dalla data di consegna. Prima di inviare qualsiasi prodotto, assicurati che le seguenti condizioni siano state soddisfatte correttamente.

  • Il prodotto deve essere restituito con la confezione originale.
  • In caso di un ritorno parziale, potresti descrivere gli articoli e le quantità che stai restituendo.
  • Numero e data della fattura
  • Dati bancari in cui desideri ricevere il bonifico di ritorno.

Puoi spedire la scatola con un corriere al seguente indirizzo: Rita Rita ℅ Studiolabo, via Palermo 1, 20121 Milano, Italia.

Shop.ritarita.it restituirà quanto prima l’importo pagato per l’acquisto e le spese di spedizione (senza la spesa per la restituzione del prodotto). Tuttavia, il processo può richiedere 30 giorni dal giorno in cui il venditore riceve una notifica sul reso e dopo aver verificato che tutti i requisiti sopra elencati siano corretti. I resi che non soddisfano la nostra politica non saranno accettati e saranno rispediti al cliente.

Reclami

Eventuali reclami relativi a prodotti danneggiati o malfunzionamenti del corriere possono essere inviati tramite mail a hello@ritarita.it